ІV.
Повідомлення теми й мети уроку.
- На сьогоднішньому уроці ми , як детективи, визначимо, що таке доброчесність, її основні принципи, цінності та важливість дотримання в школі та в повсякденному житті. Опрацюємо порушення принципів академічної доброчесності в школі й складемо список правил доброчесності, за якими ви хотіли б працювати і дотримуватися разом з вчителями.
V. Опрацювання матеріалу.
Ознайомлення з новими поняттями та виразами.
На дошці є два поняття Чесність і Доброчесність. Які слова спадають вам на
думку, коли ви описуєте чесну і доброчесну людину?
А тепер з’єднайте ці два поняття з правильними визначеннями.
· Чи були ваші думки правильними?
· Чи правильно ви здогадалися?
· Чи знає хтось з вас, чим чесність
відрізняється від доброчесності?
Бути чесним означає бути відкритим, довіряти та бути достойним довіри. Коли
люди чесні, можна бути впевненим, що вони не обмануть, не вкрадуть та не
шахраюватимуть. Коли навколо усі чесні, то ти впевнений, що речі є саме такими,
якими здаються.
Бути доброчесним означає відстоювати те, у що віриш, що є правильним, що є найвищою цінністю. Це означає бути чесним та щирим з іншими та з собою. Ти є доброчесною людиною, коли твої слова відповідають твоїм вчинкам.
· Як ви вважаєте, вас скрізь оточують лише чесні люди?
· Чи можете ви назвати себе 100% чесною людиною? Чи важко бути чесним?
Добре, ви вже знаєте, що таке чесність та
доброчесність. Але чи знає хтось, що таке академічна доброчесність? Чи допомагає вам слова « академічна» зрозуміти чи
здогадатися про тлумачення виразу?
На відміну від широкого поняття «доброчесності», «академічна
доброчесність» — це категорія нормативна, прописана у законодавстві й
міжнародному праві. Чітке визначення академічної доброчесності закріплене в
Законі «Про освіту».
Відповідно до статті 42 Закону України «Про освіту»: Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.